torsdag den 20. juli 2017

Jedinec v cyklistike nezmôže skoro nič. Preto aj hviezdy musia drieť

Nie vždy skrátka pôvodný zámer klapne a nie vždy je na škodu, keď sa situácia nakoniec vyvrbí inak. Nič to však nemení na fakte, že cyklistika je tímový šport, v ktorom inštrukcie od šéfov a dohováranie sa spolujazdci hrá čoraz väčšiu úlohu.

Preto išiel staronový držiteľ žltého trikote Chris Froome aj v piatok, za slnečného počasia , po trase medzi mestečkami Livarot a Fougeres, väčšinu času pekne schovaný. Kolegovia z tímu Sky, vrátane Čecha Leopolda Königa, ho chránili, aby naň nefúkalo alebo aby sa podobne ako predchádzajúce líder pretekov Martin nenamotala do nebezpečného pádu.

Čo keby išiel každý sám za seba?

Jedinec sám o sebe môže využiť neočakávanej situácie, ako napríklad Štybar vo štvrtok.Aj k tomu ale potrebuje požehnanie. "Vážim si to, že mi tím dal voľnú ruku," ďakoval v Havre v cieli.

Tím je viac ako bet365 ten najlepší jazdec. Toto pravidlo platí v súčasnej cyklistike viac ako kedykoľvek predtým.


"Dnes je úplne iná éra ako za mojich čias. Tímová spolupráca je bet365 mobil čím ďalej dôležitejšia, "hovorí Jonathan Vaughters, ešte na konci 90. rokov pomocník Lance Armstronga v tíme US Postal a teraz manažér tímu Cannondale-Garmin.

Len v úplných začiatkoch Tour de France stáli jazdci na štartu sami za seba, aj keď u� � vtedy sa často medzi sebou dohodli na spolupráci. Čo keby takáto situácia nastala dnes? Je to samozrejme len hypotetická predstava, ale celkom lákavá: bet365 stavky ako by sa potom preteky vyvíjal?

"Viete, čo by sa stalo?Mnoho lídrov už by pokojne mohlo byť o takomto čase z hry, "veští Vaughters. "Možno Froome sa nevedia moc pohybovať na čele pelotónu, nutne potrebuje, aby mu tím pomohol."

Lenže dnes už táto pomoc nepredstavuje len nosenie vody a odovzdávanie pokynov od šéfov, ktorí sa vezú v aute kúsok za pelotónom . Každý jazdec má v uchu slúchadlo, takže inštrukcie počuje hneď.

A ten, na ktorého tím jede, k ruke potrebuje exkluzívny pomocníkov, ktorí musia často potlačiť vlastné ambície. V tejto úlohe sa na tohtoročnej Tour ocitol König. Vlani sa v jej úvode hrial v chumlu spolujazdcov z tímu NetApp, snažil sa pošetřit sily na horskej etapy.V nich potom stačil najlepším a došiel celkovo siedmy.

Keď prestupoval do hviezdneho tímu Sky, vedel, že ho pravdepodobne na Tour čaká iná, bet365 bonus pomocnická role. A ešte pred štartom pretekov bol plný očakávaní.

"Verím si na to a teším sa," hovoril v Utrechte deň pred úvodnej časovkou. "Môžem mať čistú hlavu a zároveň viem, že s formou, ktorú teraz mám, odvediem v ťažkých kopcoch stopercentnú prácu. Oproti vlaňajšku som o polovicu menej nervózny. "

" Snáď ma začnú šetriť "

on možno nervozitou netrpel, ale v pelotóne jej bolo v úvodných dňoch plno.Napätie, spolu s náročným zvykaním si na nové úlohy, Königová rozpoložení ľahko zmenilo.

"Vybral som si zlý šport," hovoril najprv napoly v srandu po tr etej etape. "Mohol som byť v NHL a mať sa dobre. Nemusel by som sa s nikým strkať tri týždne po Francúzsku a po zlých belgických cestách. "

V cielia piatej etapy už hovoril vážnejšie. Z jeho slov nebolo zložité vyčítať, že sa s náročnou úlohou zatiaľ tak úplne nesžil. "Mentálne ma to unavuje, nie som na to vôbec zvyknutý," oddychoval. "Stojí to dosť síl a klamal by som, keby som hovoril, že ma to baví."

Sky ho totiž v úvode Tour využívalo k tomu, aby ťahal a udával tempo na rovinách, čo sa príliš nečakalo.Skôr mal pomáhať Froomovi v kopcoch, na to bol pripravený. "Mám z toho celkom strach. Než prídeme do hôr, asi to bude ďalej bolieť, "tušil König. "Dúfam, že ma tím začne trošku šetriť."

Prianie sa mu čiastočne vyplnilo, v piatok na špici moc vidieť nebol. Čím to ale je, že obyčajní "pomocníci už nestačí? Že hlavná hviezda potrebuje väčšinou aj niekoľko takých, ktor� � by inde boli lídrami?

"Úroveň cyklistiky išla obrovsky hore," nachádza odpoveď Vaughters. "A sponzori chcú za svoje peniaze maximum.Pre nich je imidž značky vždy dôležitejšie ako meno ktoréhokoľvek jazdca v tíme. "

Na to okrem Königa dopláca napríklad aj Peter Sagan, ktorý si musí vo finiši vždy poradiť sám: pre jeho Tinkoff-Saxo je úlohou číslo 1 ochrániť lídra Alberta Contadora. A tak v piatok slovenské šprintér za cieľom naštvane hodil fliaš o zem po ďalšej zmarenej šancu na víťazstvo. Aj on si musí zvykať na to, že tím je na prvom mieste. Toto pravidlo bude v cyklistike čím ďalej platnejší.

bet 365

Ingen kommentarer:

Send en kommentar