søndag den 23. juli 2017

Nech si ma ľudia pamätajú aj inak. Hokejista daruje 240 miliónov nemocnici

Slávny bejzbalista Derek Jeter vybral na svoj program pre mládež proti drogám a alkoholu 18 miliónov dolárov. Golfista Tiger Woods zase 14 miliónov pre chudobných adolescentov, ktorí by si inak nemohli dovoliť študovať na univerzite. Tenista Andre Agassi získal na podobné účely pre mladších žiakov 25 miliónov, a cyklista Lance Armstrong pre svoju charitu na boj s rakovinou dokonca 40 miliónov dolárov.

Koľko z toho na charitu venovali sami, však nie je presne známe.

Preto je možné, že najväčším filantropom medzi športovcami sa stane hokejista P. K. Subban. Dynamický zadák Canadiens venuje detskej nemocnici v Montreale v prepočte takmer 240 miliónov korún. S istotou možno povedať, že ide o najväčší charitatívny dar športovcov v kanadskej histórii.

"Pre mňa je to krok dopredu.Iniciatíva, ako ísť príkladom. Nie je to o peniazoch, ale o tom, aby som bol vzorom a združoval ľudí v meste, "povedal Subban serveru NHL.com. "Montreal je moje mesto a k mojej práci patrí aj záväzky voči nemu. Ak hrám za Canadiens a ľudia ma vďaka tomu poznajú, môžem to využiť, aby som sa pokúsil získať prostriedky pre nemocnicu. Beriem to ako svoju zodpovednosť. "

Českým filantropom Hašek

Medzi českými hokejistami sa najväčším charitatívnym darcom stal pravdepodobne Dominik Hašek, ktorý na prelome storočí venoval na svoju hokejovú školu pre chudobné deti v Buffale milión dolárov (čo v vtedajšom kurze znamenalo vyše 35 miliónov korún). A potom platil ďalej.

"Dominik zostáva veľmi dôležitou súčasťou programu.Každý rok navyše prispieva sumou okolo päťdesiat tisíc dol� �rov, "prezradil NHL.com v roku 2013 Sean Green, riaditeľ programu Hasek 's Heroes.

Subban rozdelí desaťmiliónovou čiastku do dotácií, ktoré bude posielať nemocnici počas nasledujúcich siedmich rokov. Časť bude využitá pre jeho charitu, ktorá pomáha rodinám s chorými deťmi, aby sa o ne mohli starať miesto práce. "Každý z nich si zaslúži takúto možnosť," povedal.

Motiváciou bolo aj zemetrasenie

Subbana pohlo k podobnému kroku niekoľko faktorov: stretnutie s jedenásťročným chlapcom, ktorý ochorel rakovinou, aj návšteva Haiti postihnutého zemetrasením v roku 2010.

"v 26 rokoch už som videl veci, ktoré ma utvrdili v tom, že takýto záväzok musím urobiť, "uviedol hokejista s koreňmi v karibskom Monserratu a na Jamajke, ktorý sa v posledných sezónach stal po boku Tomáša Plekanca jedným z lídrov Canadiens.

Obranca s nenapodobiteľným korčuľovaním, parádny rozohrávkou a delovkou s neskutočne bleskovým náprahom by mal v najbližších sezónach patriť medzi najväčšie hviezdy NHL.Sám napriek tomu chce, aby si ho fanúšikovia pamätali aj vďaka iným veciam, ako je hokej.

"V živote vás necharakterizuje to, čo ste dokázali, ale to, čo ste urobili pre ostatných," filozofoval. "Niekedy si sám sebe hovorím:, P. K., si hokejista, alebo niekto, kto hrá hokej? 'Pretože jedného dňa už hokejista nebudem, budem len niekto, kto kedysi hokej hrával. Takže som chcel urobiť niečo, po čom si ma ľudia budú pamätať nielen vďaka tomu, že som bol profesionálny športovec. "


Ingen kommentarer:

Send en kommentar